9 kötelező SEO elem az orvosmarketingben

9 kötelező SEO elem az orvosmarketingben

Hogy (még) jobban megtalálják a Google keresőben

Szeretne előrébb jutni a Google organikus (= nem fizetett) keresési eredményei között olyan releváns keresési lekérdezésekre vonatkozóan, mint például a “Kecskeméti bőrgyógyászati ​​magánrendelő”?

A megoldás Önnek: Weboldalának keresőoptimalizálása (más néven SEO, „ Search Engine O ptimization”).

Hogyan tud optimalizálni?

Az összes optimalizálási lehetőség bemutatása messze túlmutat ennek a listának a keretein, ráadásul a SEO feladatok egy része weboldal adminisztrátorok tudását igényli. Mégis ahhoz, hogy megértsük, hogy orvosként milyen módon tudja saját weboldalát erősíteni kiemelünk 5 különösen fontos SEO feladatot, melyek segítenek a jobb helyezések elérésében.

1. Kulcsszavak

Mi az a kulcsszó?

A kulcsszavak olyan keresési kifejezések, amelyekre keresve a Google-ben a találati lista megjelenik. Ha Ön pl. bőrgyógyász, minden bizonnyal szeretne kiemelt helyen szerepelni a bőrrák megelőzésével kapcsolatos keresési lekérdezésekben. Az ön praxisához releváns kulcsszavak ezért például a „bőrrák megelőzése” és a „bőrrákszűrés” vagy a „bőrrák tűnetei” lehetnek. Ez eddig a könnyebb rész. Vannak olyan orvosi szolgáltatások, amelyeknél nem olyan egyszerű kideríteni, mit keresnek a potenciális betegek.

Kulcsszókutatás

Minden a klaszterezéssel kezdődik. Rendszerezze szolgáltatásait tematikus csoportokba, úgynevezett klaszterekbe.

Példa:

Csoport -» Alcsoport

Lézeres gyógyászat -> lézeres szőrtelenítés, CO2 Fraxel, tetoválás eltávolítás, bőrfiatalítás, hegek kisimítása stb.

Most jön a kutatás. Nem bonyolult, mert Ön tudja, használja ezeket a kifejezéseket nap mint nap, csak össze kell gyűjtenie és rendszereznie azokat. Jegyezze fel az összes kulcsszót, amely spontán eszébe jut az alklasztereknél. Vannak más releváns kifejezések, szinonimák, mozaikszavak amelyeket nem talál? Ön mit tenne? Igen, a válaszokat itt találja: – Meglepetés! – GOOGLE .

Google Suggest: Egyszerűen írja be az elsődleges kulcsszót a Google keresőmezőjébe. A Google ezután automatikusan megjelenít egy listát a gyakran keresett kulcsszó kombinációkra vonatkozó javaslatokkal.

google suggest kulcsszó javaslatok

Kapcsolódó keresések: Keressen a Google-ban kulcsszóval. A keresési eredmények alatt gyakran talál egy listát a kapcsolódó és általában specifikusabb keresési lekérdezésekről. A Google a tipikus felhasználói viselkedés alapján hozza létre ezt a listát. Ennek oka, hogy az emberek gyakran finomítják kezdetben nagyon általános keresési lekérdezéseiket, ha nem találják azonnal, amit keresnek. Ily módon a Google felismeri a keresési lekérdezések gyakran finomított mintáit, és ezt a szokásos keresési eredmények alatt jeleníti meg.

google kapcsolódó keresések ajánló

Google Ads kulcsszótervező

Adjon meg egy vagy több kulcsszót az Adss-fiókban (korábban Google Adwords) a https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home oldalon, ahol kap egy listát, további ötletekkel a témához kapcsolódó kulcsszavakra vonatkozóan. Az egyetlen követelmény egy Ads-fiók regisztrálása. Maga a fiók regisztráció ingyenes.

google ads kulcsszó tervező

Célcsoport

Ellenőrizze a keresési eredményeket. Kit szeretne megszólítani a tartalommal? Leginkább potenciális betegeknek készül, igaz? Akkor kerülnie kell a szakkifejezéseket, vagy legalább jól meg kell magyaráznia és ne fő kulcsszóként használja ezeket. Minél kevesebb online irodalma van egy adott témának annál nagyobb a valószínűsége, hogy az emberek teljes egészében elolvassák a bejegyzéseket, cikkeket.

Keresési mennyiség

Ön már összeállított egy tisztességes kulcsszó készletet. De milyen gyakran keresnek az emberek ezekre a kifejezésekre a Google-on? Fontos szempont, hogy a weboldalakat csak bizonyos keresési mennyiség felett érdemes ezekre a kifejezésekre optimalizálni.

A választ ismét a Google Ads Kulcsszótervezőben találja https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home

Kérjük, ellenőrizze :

  • Egyes szám vs. többes szám
  • Szakkifejezés vagy ‘laikus’ kifejezés
  • Sorozatok (kulcsszó kombinációval)

Általában a legnagyobb keresési mennyiséget elérő kulcsszó megfelelő elsődleges kulcsszónak. Mert így érheti el a legtöbb potenciális pácienst. Használja ezt az elsődleges kulcsszót az URL-ben, az oldal címben, az adott oldal meta leírásban, az elsőfokú címsorban (H1) és a törzsszövegben. A másodlagos kulcsszavak leginkább alcímekre (H2) és természetesen a futó szövegben való használatra is alkalmasak.

Tipp: A Google Trends https://trends.google.hu/trends/?geo=HU segítségével megtekintheti, hogyan fejlődtek a kiválasztott kulcsszavakra vonatkozó keresési lekérdezések.

 

2. A szövegek hossza

Nincsen általános szabály a szövegek hosszára, azonban annak relevanciája, egyedisége, érthetősége fontos mutató a Google és más keresők (pl. Bing) számára a rangsoroláshoz. Az adott témát holisztikusan kezelje, kulcsfontosságú, hogy megírt tartalmával azt kínálja az olvasónak, amit az keres (=az elvárásoknak való megfelelést) és jól megírt témával tartsa meg a látogatót, mert mind a visszafordulási arány, mind az oldalon tartózkodás időtartama fontos minőségi jelzés a Google számára. Adott téma kifejtésénél jó keretet ad, ha végig gondolja ügyfelei milyen kérdéseket tennének fel a témában, majd azokat érthetően megmagyarázza.

Bár korábban a rövidebb szövegek is jó helyezéseket értek el, tapasztalatunk szerint egy 800-1000 szavas cikk az adott témában hatékonyabb, mint egy 150 szavas. Lehetőség szerint a szöveges tartalmat egészítse ki releváns képekkel, esetleg video beillesztéssel.

 

3. Egyediség

Az egyedi tartalom (unique content) az Ön egyedi értékesítési pontja. Hozzáadott értéket kínálnak látogatóinak, és segítenek megkülönböztetni a versenytársaitól. Mindenekelőtt abban segítenek, hogy a potenciális betegeket is és a Google-t is meggyőzze egészségügyi szolgáltatásai minőségéről. Az egyedi azt jelenti, hogy ez a tartalom még nem található sehol – sem az Ön webhelyén, sem a versenytársak oldalain vagy egyéb weboldalakon.

 

4. A szöveg szerkezete és összetétele

Ügyeljen arra, hogy olyan releváns kereső kifejezéseket (elsődleges és másodlagos kulcsszavakat) használjon tartalom íráskor, amelyekre az adott szöveggel hangsúlyozottan szeretne megjelenni. Óvatosság: A szövegeknek „kereknek” kell maradniuk, és könnyen olvashatónak kell lenniük a látogatók számára. Elsősorban a weboldal felhasználóknak írjon, ne a Google-nak. A kulcssszavak esetében nyugodtan használjon szinonimákat is, hiszen a felhasználók is különféle módon keresnek tartalmat.

 

5. Ismétlődő tartalom

Ha pizzát szeretne rendelni, egyedi szállítási címre van szüksége. Tegyük fel, hogy nem csak egy, hanem három vagy több címet ad meg. Akkor honnan kell tudnia a pizzafutárnak, hogy hova szállítsa a pizzáját?

Kicsit így van ez a Google kereső esetében is. Amikor ugyanaz a tartalom több címen is elérhető, a kereső dönti el, hogy adatai szerint melyik az eredeti tartalom és melyek a másolatok. A másolatokat büntetheti, úgy, hogy azok rosszabb pozícióban jelennek meg az organikus találatok között, vagy egyáltalán nem kerülnek be a Google indexbe. Nagyarányú másolás esetén az egész weboldalt büntetheti a Google, így a plágium kerülendő. Ha valakivel cikket írattatunk, akkor érdemes tudni, hogy ingyenes online eszközök találhatók a világhálón, ahová bemásolva egy szövegrészt a program ellenőrzi, hogy az plágium-e, vagy nem. Ilyen oldal pl. ez is: https://www.grammarly.com/plagiarism-checker

Mit lehet optimalizálni?

Győződjön meg arról, hogy minden weboldal csak egy webcím (URL) alatt érhető el. Vegyünk példának egy oldalt a bőrrákszűrés témában. Az alábbi webcímeken érhető el:

.html végződéssel

www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés.html

Záró perjellel és anélkül:

www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés

www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/

Kis- és nagybetűvel:

www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/

www.orvosaim.hu/BŐRRÁKSZŰRÉS/

www-vel és www nélkül:

www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/

orvosaim.hu/bőrrákszűrés/

http és https használatával:

http://www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/

https://www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/

Fontos tudni, hogy a fenti példák a Google szemében mind külön tartalomnak minősülnek, melyek a keresőben egymással versenyeznek, akkor is, ha user oldalról ugyanazt a tartalmat látjuk, ezért figyeljen oda arra, hogy egy aloldal csak egyféleképpen legyen elérhető. Természetesen nem az Ön feladata, hogy programkód szinten belenyúljon a weboldalba, de mint tulajdonos érdemes rákérdezni a webmesternél, hogy ezek az URL-ek rendben vannak-e.

Javaslatunk:

https , azaz biztonságos oldalelérés használata http helyett. A www , vagy www nélküli oldalak egyaránt használhatóak, itt az a fontos, hogy a kettőt ne keverje, illetve a weboldal a nem preferált változatról a preferált változatra vigye a látogatót (tehát ha a www-vel történő cím a preferencia, akkor a nem www-s URL legyen a www-s URL-re átírányítva).

301-es átirányítás

Kérje meg informatikusát, hogy állítson be egy úgynevezett 301-es továbbítást a .htaccess fájl használatával a megfelelő címre az összes többi elíráshoz. Beleértve a továbbítást a www nélküli címről a www-vel ellátott címre.

Adja meg a kívánt domaint a Google Webmestereszközökben

Állítsa be a www.mintaorvos.hu oldalt elsődleges domainként a Google Webmestereszközök https://www.google.hu/intl/hu/webmasters Beállítások / Webhelybeállítások alatt. Ez biztosítja, hogy a Google az Ön oldalát következetesen www előtaggal jelenítse meg a keresési eredmények között.

Kanonikus címke

A kanonikus címkével (tag) megadható, hogy a hasonló tartalmak közül melyik jelenjen meg a keresőmotorok találati oldalain. A kanonikus címkét az oldal HTML kódjában kell elhelyezni, a „HEAD” szakaszban. Behívhatók az oldalai a következő paraméterekkel vagy anélkül?

https://www.mintaorvos.hu/bőrrákszűrés/

https://www.mintaorvos.hu/bőrrákszűrés/?1234

Írja be a helyes címet teljes URL-ként minden oldalon. Ez megmutatja a Google-nak az Ön weboldalának elsődleges címét, és megakadályozza az ismétlődő tartalom előfordulását.

A forráskódban így néz ki:

<link rel = „canonical” href = „https://www.mintaorvos.hu/bőrrákszűrés/”>

 

6. Weboldal címe

Minden könyvnek van címe. Ez az első dolog, amit az olvasó lát. Ennek megfelelően körültekintően kell megválasztani a címet. A jó címekkel az olvasó egy pillantással megtudja, miről is szól a könyv és miért érdemes elolvasni. Ez vonatkozik az Ön weboldalaira is.

Hol jelenik meg a hozzárendelt cím?

weboldal cím hol jelenik meg?

A hozzárendelt cím megjelenik a böngészőben a böngésző felső sávjában. Ez különösen akkor hasznos, ha több lap van nyitva a keresések nyomon követéséhez. Fontos SEO irányelv, hogy minden egyes aloldalnak külön címe (un. “Title tag”-je) legyen, ez vonatkozik egyébként az egyes weboldal tartalmát leíró (un. Meta Description Tag -re) is. Weboldal tulajdonosként kérdezze meg webmesterét, hogy ezek egyedisége meg van-e oldva.

Könyvjelző

Amikor valaki könyvjelzővel látja el webhelyét, a rendszer a címet javasolja a könyvjelző neveként.

Keresési eredmények

keresési eredmények

Különösen fontos az Ön számára: általában a címet a Google is megjeleníti a keresési eredmények között.

Hogyan néz ki az optimális oldal cím (Title Tag)?

Az optimális cím egyedi, rövid és tömör. 50 és 70 karakter közötti hosszúságú. Ez biztosítja, hogy a Google teljes mértékben megjelenítse a keresési eredmények között. Ellenkező esetben a Google önkényesen lerövidíti a címet.

De: még az optimális hossznál is fontosabb a hasznossága a felhasználó számára. Tegyük fel, hogy valaki könyvjelzővel látta el webhelyét. Ilyenkor sokat segít neki, hogy a későbbi könyvjelzők átlapozásakor megnézze, melyik orvostól, melyik praxistól származik az adott oldal.

Az optimális cím egy olyan kulcsszóval kezdődik, amelyre azt szeretné, hogy megtalálják a Google-ban.

Tipp:

A ScreamingFrog egy ismert SEO eszköz, alapverziója ingyenes, bármikor könnyen tesztelheti weboldala címeit:

https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

 

7. Címsorok

Minden jó kertészeti útmutató olyan fejezetekből áll, mint a fák, cserjék és virágok. A fejezetek alfejezeteket tartalmaznak, például a gyümölcs-, dísz- és lombhullató fákról. Tisztán érthetően hangzik? Ez a lényeg.

Mit tud optimalizálni?

Strukturálja a megírt szöveget értelmes blokkokba. A tartalom jó felépítése segíti az olvasót az áttekintésben és a könnyebb eligazodásban. Ez ugyanúgy vonatkozik a weboldalakra mint a könyvekre. A felhasználó általában az utóbbit sem olvassa el A-tól Z-ig, hanem a számára fontos területekre ugrik. A Google is ezt tudja, ezért a jól strukturált szöveget részesíti előnyben a keresési eredményekben.

Elérhető a címsor?

Minden oldalnak szüksége van egy H1 címsorra. Alcímeket is hozzáadhat (H2, vagy H3 címsor), ha a szöveg tovább bontható.

Megfelelő, egyszer megjelenő és egyedi a címsor?

Minden weboldal csak egy főcímet tartalmazhat. Még egy újságcikknek is mindig csak egy főcíme van. Fordítson különös figyelmet a fontos kulcsszavak használatára a főcímben.

 

8. Meta leírás

A tartalom rövid leírása minden könyv hátoldalán található. Ha a cím felkelti az érdeklődését, a legtöbb vásárló először az összefoglalót olvassa el. A leírást ennek megfelelően gondosan kell megfogalmazni. Ha jók a leírások, az olvasó első pillantásra láthatja, miről is szól a könyv, és miért érdemes elolvasni. Ez vonatkozik az Ön weboldalaira is.

Hol jelenik meg a leírás?

A leírását legtöbbször rövid leírásként jeleníti meg a Google a keresési eredmények között.

hol jelenik meg a meta leírás?

Hogyan néz ki az optimális meta leírás?

Az optimális leírás rövid és tömör, maximum 160 karakter hosszú lehet. Ez biztosítja, hogy a Google teljes mértékben megjelenítse a keresési eredmények között. Ellenkező esetben a Google önkényesen lerövidíti a leírást.

Egyedi

Minden weboldalnak egyedi leírásra van szüksége. A Google nem szereti az azonos leírásokat a különböző oldalakon. Joggal. Végül a leírásnak tükröznie kell az adott oldal tartalmát.

Kulcsszavak

Az optimális leírás tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyeket Ön is szeretne megtalálni a Google-on. Ha valaki ezekre az úgynevezett kulcsszavakra keres, és az Ön weboldala megjelenik a találatok között, akkor a leírásában szereplő kulcsszavakat a Google automatikusan félkövérrel jelöli. Így az Ön webhelye figyelmet kap a keresési eredmények között.

Felhívás cselekvésre (call-to-action)

Ösztönözze a látogatót, hogy a keresési eredmények között az Ön weboldalára mutató hivatkozásra kattintson. Tegye fel a felhasználói szemüveget, és kérdezze meg magától, hogy a felhasználó mit keres(het) valójában.

 

9. Betöltési sebesség

A gyorsaság a kulcs. Ha egy webhely túl lassan töltődik be, jó néhány látogató lemorzsólódik. A lassú betöltési idők bosszantják a látogatókat és a Google-t is. Pontosan ezért SEO rangsorolási tényező a betöltési idő. A túl sokáig betöltődő oldalakat a Google gyengébb helyezéssel bünteti a keresési eredmények között.

  • A mobilinternet-felhasználók 73%-a azt állítja, hogy találkozott már olyan weboldallal, amely túl lassú volt a betöltéshez.
  • A mobilinternet-felhasználók 51%-a azt mondja, hogy találkozott már olyan webhellyel, amely összeomlott, lefagyott vagy hibaüzenetet kapott.
  • A látogatók 47%-a arra számít, hogy egy weboldal 2 másodperc vagy annál rövidebb idő alatt töltődik be.

Mit tud optimalizálni?

Tesztelje webhelyét a Google-on. Itt visszajelzést kap arról, hogy milyen technikai feladatok elvégzésével teheti gyorsabbá weboldalát: https://pagespeed.web.dev/?utm_source=psi&utm_medium=redirect

weboldal sebesség optimalizálás

 

BONUS

Van még két kötelezően használandó eszköz az online marketingben, amit mindenkinek ismernie és egyre inkább használnia kell.

1. Google Ads (régebbi néven Adwords) – szerezzen új magánbetegeket online

A Google Ads szöveges, vagy display hirdetéseket jelenít a Google-on. Az egész rendszer egy nagyon részletesen kidolgozott aukció, ahol az egyes keresési kifejezésekre releváns hirdetők hirdetései egymással licitálnak. A Google Ads bemutatása nem lehetséges ezen cikkben, ezért weboldal tulajdonosként annyit érdemes tudnia, hogy az Ads nagyon hatékony eszköz lehet látogató és tényleges ügyfél generálásban, de kezelése, helyes beállítása szakembert (PPC specialistát) igényel. Például, ha a „Bőrgyógyász Budapest” kifejezésre keres a Google-ban, akkor az “organikus”, azaz a nem fizetett keresési eredmények előtt fizetett Ads hirdetéseket látunk.

Mit jelent ez az Ön számára: még ha webhelye az első helyen szerepel is az organikus keresési eredmények között, az Ads hirdetésekkel rendelkező versenytársak a potenciális ügyfeleket elhalászhatják Ön elől.

google ads fizetett hirdetések orvosoknak

A hirdetések elhelyezése aukciós eljárás szerint történik. Egyszerűen fogalmazva: aki a legmagasabb ajánlatot tette egy keresési kifejezésre, és rendelkezik a legrelevánsabb hirdetéssel, illetve weboldallal, az jelenik meg először.

Kinek érdemes itt hirdetni?

Természetesen elsősorban azoknak az orvosoknak, akik magánpraxist vezetnek. De akár minden orvosoknak, aki valamilyen privát szolgáltatást nyújt. Az Ads hirdetésekkel bármikor elérheti a potenciális (magán) betegeket, amikor az Ön szolgáltatásait keresik. Ön dönti el, hogy hirdetései csak az Ön városában jelenjenek meg, vagy a környéken is. Tetszés szerint módosíthatja a költségvetést: Kevés a rendelés? Optimalizálja a költségeket és indítson kampányokat! Megteltek az időpontok? Állítsa meg kampányát!

És ami a legjobb az egészben: hirdetései ingyenesen jeleníthetők meg. Addig nem kell fizetnie, amíg valaki rá nem kattint a hirdetésére. (kattintás alapú marketing)

De nem minden kattintás nyereséges. Ezért ügyeljen arra, hogy hirdetése csak releváns keresési lekérdezések esetén jelenjen meg. Ezt úgy teheti meg, hogy kizáró kulcsszavakat ad hozzá az AdWords rendszerhez.

 

2. Google Analytics – tudja, mi csinál

Tudja, hogy havonta hány potenciális páciens keresi fel webhelyét? Akár a városból, akár egy másik városból jönnek? Mennyi ideig maradnak látogatói a webhelyén? Mikor ugrik meg különösen a weboldal látogatók száma? Mindezekre a kérdésekre választ kap a Google Analytics segítségével. És ami a legjobb: ez a rendszer is ingyenes. Itt tud regisztrálni:

https://analytics.google.com/analytics/web/

orvosi weboldal teljesítmény mérés

 

3. Vélemények, értékelések

Vannak negatív vélemények a magánrendeléséről, amelyek nem igazak? Vagy egy csillagos értékelés megjegyzés nélkül? Talán egy furcsa nevű felhasználótól is? Ezután érdemes megkérni a Google-t, hogy törölje ezeket a véleményeket, mert döntő fontosságú, hogy az értékelés ne sértse a Google irányelveit. Ezzel védik a felhasználókat, tehát Önt is.


9 kötelező elem az orvos marketingben Hogy (még) jobban megtalálják a Google keresőben
Szeretne előrébb jutni a Google organikus (= nem fizetett) keresési eredményei között olyan releváns keresési lekérdezésekre vonatkozóan, mint például a “Kecskeméti bőrgyógyászati ​​magánrendelő”?
A megoldás Önnek: Weboldalának keresőoptimalizálása (más néven SEO, „ Search Engine Optimization”).
Hogyan tud optimalizálni?
Az összes optimalizálási lehetőség bemutatása messze túlmutat ennek a listának a keretein, ráadásul a SEO feladatok egy része weboldal adminisztrátorok tudását igényli. Mégis ahhoz, hogy megértsük, hogy orvosként milyen módon tudja saját weboldalát erősíteni kiemelünk 5 különösen fontos SEO feladatot, melyek segítenek a jobb helyezések elérésében.
1. Kulcsszavak
Mi az a kulcsszó?
A kulcsszavak olyan keresési kifejezések, amelyekre keresve a Google-ben a találati lista megjelenik. Ha Ön pl. bőrgyógyász, minden bizonnyal szeretne kiemelt helyen szerepelni a bőrrák megelőzésével kapcsolatos keresési lekérdezésekben. Az ön praxisához releváns kulcsszavak ezért például a „bőrrák megelőzése” és a „bőrrákszűrés” vagy a „bőrrák tűnetei” lehetnek. Ez eddig a könnyebb rész. Vannak olyan orvosi szolgáltatások, amelyeknél nem olyan egyszerű kideríteni, mit keresnek a potenciális betegek.
Kulcsszókutatás
Minden a klaszterezéssel kezdődik. Rendszerezze szolgáltatásait tematikus csoportokba, úgynevezett klaszterekbe.
Példa:
Csoport -» Alcsoport
Lézeres gyógyászat -> lézeres szőrtelenítés, CO2 Fraxel, tetoválás eltávolítás, bőrfiatalítás, hegek kisimítása stb.
Most jön a kutatás. Nem bonyolult, mert Ön tudja, használja ezeket a kifejezéseket nap mint nap, csak össze kell gyűjtenie és rendszereznie azokat. Jegyezze fel az összes kulcsszót, amely spontán eszébe jut az alklasztereknél. Vannak más releváns kifejezések, szinonimák, mozaikszavak amelyeket nem talál? Ön mit tenne? Igen, a válaszokat itt találja: – Meglepetés! – GOOGLE .
Google Suggest: Egyszerűen írja be az elsődleges kulcsszót a Google keresőmezőjébe. A Google ezután automatikusan megjelenít egy listát a gyakran keresett kulcsszó kombinációkra vonatkozó javaslatokkal.

Kapcsolódó keresések: Keressen a Google-ban kulcsszóval. A keresési eredmények alatt gyakran talál egy listát a kapcsolódó és általában specifikusabb keresési lekérdezésekről. A Google a tipikus felhasználói viselkedés alapján hozza létre ezt a listát. Ennek oka, hogy az emberek gyakran finomítják kezdetben nagyon általános keresési lekérdezéseiket, ha nem találják azonnal, amit keresnek. Ily módon a Google felismeri a keresési lekérdezések gyakran finomított mintáit, és ezt a szokásos keresési eredmények alatt jeleníti meg.

Google Ads kulcsszótervező
Adjon meg egy vagy több kulcsszót az Adss-fiókban (korábban Google Adwords) a https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home oldalon, ahol kap egy listát, további ötletekkel a témához kapcsolódó kulcsszavakra vonatkozóan. Az egyetlen követelmény egy Ads-fiók regisztrálása. Maga a fiók regisztráció ingyenes.

Célcsoport
Ellenőrizze a keresési eredményeket. Kit szeretne megszólítani a tartalommal? Leginkább potenciális betegeknek készül, igaz? Akkor kerülnie kell a szakkifejezéseket, vagy legalább jól meg kell magyaráznia és ne fő kulcsszóként használja ezeket. Minél kevesebb online irodalma van egy adott témának annál nagyobb a valószínűsége, hogy az emberek teljes egészében elolvassák a bejegyzéseket, cikkeket.
Keresési mennyiség
Ön már összeállított egy tisztességes kulcsszó készletet. De milyen gyakran keresnek az emberek ezekre a kifejezésekre a Google-on? Fontos szempont, hogy a weboldalakat csak bizonyos keresési mennyiség felett érdemes ezekre a kifejezésekre optimalizálni.
A választ ismét a Google Ads Kulcsszótervezőben találja https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home
Kérjük, ellenőrizze :

Egyes szám vs. többes szám
Szakkifejezés vagy ‘laikus’ kifejezés
Sorozatok (kulcsszó kombinációval)

Általában a legnagyobb keresési mennyiséget elérő kulcsszó megfelelő elsődleges kulcsszónak. Mert így érheti el a legtöbb potenciális pácienst. Használja ezt az elsődleges kulcsszót az URL-ben, az oldal címben, az adott oldal meta leírásban, az elsőfokú címsorban (H1) és a törzsszövegben. A másodlagos kulcsszavak leginkább alcímekre (H2) és természetesen a futó szövegben való használatra is alkalmasak.
Tipp: A Google Trends https://trends.google.hu/trends/?geo=HU segítségével megtekintheti, hogyan fejlődtek a kiválasztott kulcsszavakra vonatkozó keresési lekérdezések.
 
2. A szövegek hossza
Nincsen általános szabály a szövegek hosszára, azonban annak relevanciája, egyedisége, érthetősége fontos mutató a Google és más keresők (pl. Bing) számára a rangsoroláshoz. Az adott témát holisztikusan kezelje, kulcsfontosságú, hogy megírt tartalmával azt kínálja az olvasónak, amit az keres (=az elvárásoknak való megfelelést) és jól megírt témával tartsa meg a látogatót, mert mind a visszafordulási arány, mind az oldalon tartózkodás időtartama fontos minőségi jelzés a Google számára. Adott téma kifejtésénél jó keretet ad, ha végig gondolja ügyfelei milyen kérdéseket tennének fel a témában, majd azokat érthetően megmagyarázza.
Bár korábban a rövidebb szövegek is jó helyezéseket értek el, tapasztalatunk szerint egy 800-1000 szavas cikk az adott témában hatékonyabb, mint egy 150 szavas. Lehetőség szerint a szöveges tartalmat egészítse ki releváns képekkel, esetleg video beillesztéssel.
 
3. Egyediség
Az egyedi tartalom (unique content) az Ön egyedi értékesítési pontja. Hozzáadott értéket kínálnak látogatóinak, és segítenek megkülönböztetni a versenytársaitól. Mindenekelőtt abban segítenek, hogy a potenciális betegeket is és a Google-t is meggyőzze egészségügyi szolgáltatásai minőségéről. Az egyedi azt jelenti, hogy ez a tartalom még nem található sehol – sem az Ön webhelyén, sem a versenytársak oldalain vagy egyéb weboldalakon.
 
4. A szöveg szerkezete és összetétele
Ügyeljen arra, hogy olyan releváns kereső kifejezéseket (elsődleges és másodlagos kulcsszavakat) használjon tartalom íráskor, amelyekre az adott szöveggel hangsúlyozottan szeretne megjelenni. Óvatosság: A szövegeknek „kereknek” kell maradniuk, és könnyen olvashatónak kell lenniük a látogatók számára. Elsősorban a weboldal felhasználóknak írjon, ne a Google-nak. A kulcssszavak esetében nyugodtan használjon szinonimákat is, hiszen a felhasználók is különféle módon keresnek tartalmat.
 
5. Ismétlődő tartalom
Ha pizzát szeretne rendelni, egyedi szállítási címre van szüksége. Tegyük fel, hogy nem csak egy, hanem három vagy több címet ad meg. Akkor honnan kell tudnia a pizzafutárnak, hogy hova szállítsa a pizzáját?
Kicsit így van ez a Google kereső esetében is. Amikor ugyanaz a tartalom több címen is elérhető, a kereső dönti el, hogy adatai szerint melyik az eredeti tartalom és melyek a másolatok. A másolatokat büntetheti, úgy, hogy azok rosszabb pozícióban jelennek meg az organikus találatok között, vagy egyáltalán nem kerülnek be a Google indexbe. Nagyarányú másolás esetén az egész weboldalt büntetheti a Google, így a plágium kerülendő. Ha valakivel cikket írattatunk, akkor érdemes tudni, hogy ingyenes online eszközök találhatók a világhálón, ahová bemásolva egy szövegrészt a program ellenőrzi, hogy az plágium-e, vagy nem. Ilyen oldal pl. ez is: https://www.grammarly.com/plagiarism-checker
Mit lehet optimalizálni?
Győződjön meg arról, hogy minden weboldal csak egy webcím (URL) alatt érhető el. Vegyünk példának egy oldalt a bőrrákszűrés témában. Az alábbi webcímeken érhető el:
.html végződéssel
www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés.html
Záró perjellel és anélkül:
www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés
www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/
Kis- és nagybetűvel:
www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/
www.orvosaim.hu/BŐRRÁKSZŰRÉS/
www-vel és www nélkül:
www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/
orvosaim.hu/bőrrákszűrés/
http és https használatával:
http://www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/
https://www.orvosaim.hu/bőrrákszűrés/
Fontos tudni, hogy a fenti példák a Google szemében mind külön tartalomnak minősülnek, melyek a keresőben egymással versenyeznek, akkor is, ha user oldalról ugyanazt a tartalmat látjuk, ezért figyeljen oda arra, hogy egy aloldal csak egyféleképpen legyen elérhető. Természetesen nem az Ön feladata, hogy programkód szinten belenyúljon a weboldalba, de mint tulajdonos érdemes rákérdezni a webmesternél, hogy ezek az URL-ek rendben vannak-e.
Javaslatunk:
https , azaz biztonságos oldalelérés használata http helyett. A www , vagy www nélküli oldalak egyaránt használhatóak, itt az a fontos, hogy a kettőt ne keverje, illetve a weboldal a nem preferált változatról a preferált változatra vigye a látogatót (tehát ha a www-vel történő cím a preferencia, akkor a nem www-s URL legyen a www-s URL-re átírányítva).
301-es átirányítás
Kérje meg informatikusát, hogy állítson be egy úgynevezett 301-es továbbítást a .htaccess fájl használatával a megfelelő címre az összes többi elíráshoz. Beleértve a továbbítást a www nélküli címről a www-vel ellátott címre.
Adja meg a kívánt domaint a Google Webmestereszközökben
Állítsa be a www.mintaorvos.hu oldalt elsődleges domainként a Google Webmestereszközök https://www.google.hu/intl/hu/webmasters Beállítások / Webhelybeállítások alatt. Ez biztosítja, hogy a Google az Ön oldalát következetesen www előtaggal jelenítse meg a keresési eredmények között.
Kanonikus címke
A kanonikus címkével (tag) megadható, hogy a hasonló tartalmak közül melyik jelenjen meg a keresőmotorok találati oldalain. A kanonikus címkét az oldal HTML kódjában kell elhelyezni, a „HEAD” szakaszban. Behívhatók az oldalai a következő paraméterekkel vagy anélkül?
https://www.mintaorvos.hu/bőrrákszűrés/
https://www.mintaorvos.hu/bőrrákszűrés/?1234
Írja be a helyes címet teljes URL-ként minden oldalon. Ez megmutatja a Google-nak az Ön weboldalának elsődleges címét, és megakadályozza az ismétlődő tartalom előfordulását.
A forráskódban így néz ki:
<link rel = „canonical” href = „https://www.mintaorvos.hu/bőrrákszűrés/”>
 
6. Weboldal címe
Minden könyvnek van címe. Ez az első dolog, amit az olvasó lát. Ennek megfelelően körültekintően kell megválasztani a címet. A jó címekkel az olvasó egy pillantással megtudja, miről is szól a könyv és miért érdemes elolvasni. Ez vonatkozik az Ön weboldalaira is.
Hol jelenik meg a hozzárendelt cím?

A hozzárendelt cím megjelenik a böngészőben a böngésző felső sávjában. Ez különösen akkor hasznos, ha több lap van nyitva a keresések nyomon követéséhez. Fontos SEO irányelv, hogy minden egyes aloldalnak külön címe (un. “Title tag”-je) legyen, ez vonatkozik egyébként az egyes weboldal tartalmát leíró (un. Meta Description Tag -re) is. Weboldal tulajdonosként kérdezze meg webmesterét, hogy ezek egyedisége meg van-e oldva.
Könyvjelző
Amikor valaki könyvjelzővel látja el webhelyét, a rendszer a címet javasolja a könyvjelző neveként.
Keresési eredmények

Különösen fontos az Ön számára: általában a címet a Google is megjeleníti a keresési eredmények között.
Hogyan néz ki az optimális oldal cím (Title Tag)?
Az optimális cím egyedi, rövid és tömör. 50 és 70 karakter közötti hosszúságú. Ez biztosítja, hogy a Google teljes mértékben megjelenítse a keresési eredmények között. Ellenkező esetben a Google önkényesen lerövidíti a címet.
De: még az optimális hossznál is fontosabb a hasznossága a felhasználó számára. Tegyük fel, hogy valaki könyvjelzővel látta el webhelyét. Ilyenkor sokat segít neki, hogy a későbbi könyvjelzők átlapozásakor megnézze, melyik orvostól, melyik praxistól származik az adott oldal.
Az optimális cím egy olyan kulcsszóval kezdődik, amelyre azt szeretné, hogy megtalálják a Google-ban.
Tipp:
A ScreamingFrog egy ismert SEO eszköz, alapverziója ingyenes, bármikor könnyen tesztelheti weboldala címeit:
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
 
7. Címsorok
Minden jó kertészeti útmutató olyan fejezetekből áll, mint a fák, cserjék és virágok. A fejezetek alfejezeteket tartalmaznak, például a gyümölcs-, dísz- és lombhullató fákról. Tisztán érthetően hangzik? Ez a lényeg.
Mit tud optimalizálni?
Strukturálja a megírt szöveget értelmes blokkokba. A tartalom jó felépítése segíti az olvasót az áttekintésben és a könnyebb eligazodásban. Ez ugyanúgy vonatkozik a weboldalakra mint a könyvekre. A felhasználó általában az utóbbit sem olvassa el A-tól Z-ig, hanem a számára fontos területekre ugrik. A Google is ezt tudja, ezért a jól strukturált szöveget részesíti előnyben a keresési eredményekben.
Elérhető a címsor?
Minden oldalnak szüksége van egy H1 címsorra. Alcímeket is hozzáadhat (H2, vagy H3 címsor), ha a szöveg tovább bontható.
Megfelelő, egyszer megjelenő és egyedi a címsor?
Minden weboldal csak egy főcímet tartalmazhat. Még egy újságcikknek is mindig csak egy főcíme van. Fordítson különös figyelmet a fontos kulcsszavak használatára a főcímben.
 
8. Meta leírás
A tartalom rövid leírása minden könyv hátoldalán található. Ha a cím felkelti az érdeklődését, a legtöbb vásárló először az összefoglalót olvassa el. A leírást ennek megfelelően gondosan kell megfogalmazni. Ha jók a leírások, az olvasó első pillantásra láthatja, miről is szól a könyv, és miért érdemes elolvasni. Ez vonatkozik az Ön weboldalaira is.
Hol jelenik meg a leírás?
A leírását legtöbbször rövid leírásként jeleníti meg a Google a keresési eredmények között.

Hogyan néz ki az optimális meta leírás?
Az optimális leírás rövid és tömör, maximum 160 karakter hosszú lehet. Ez biztosítja, hogy a Google teljes mértékben megjelenítse a keresési eredmények között. Ellenkező esetben a Google önkényesen lerövidíti a leírást.
Egyedi
Minden weboldalnak egyedi leírásra van szüksége. A Google nem szereti az azonos leírásokat a különböző oldalakon. Joggal. Végül a leírásnak tükröznie kell az adott oldal tartalmát.
Kulcsszavak
Az optimális leírás tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyeket Ön is szeretne megtalálni a Google-on. Ha valaki ezekre az úgynevezett kulcsszavakra keres, és az Ön weboldala megjelenik a találatok között, akkor a leírásában szereplő kulcsszavakat a Google automatikusan félkövérrel jelöli. Így az Ön webhelye figyelmet kap a keresési eredmények között.
Felhívás cselekvésre (call-to-action)
Ösztönözze a látogatót, hogy a keresési eredmények között az Ön weboldalára mutató hivatkozásra kattintson. Tegye fel a felhasználói szemüveget, és kérdezze meg magától, hogy a felhasználó mit keres(het) valójában.
 
9. Betöltési sebesség
A gyorsaság a kulcs. Ha egy webhely túl lassan töltődik be, jó néhány látogató lemorzsólódik. A lassú betöltési idők bosszantják a látogatókat és a Google-t is. Pontosan ezért SEO rangsorolási tényező a betöltési idő. A túl sokáig betöltődő oldalakat a Google gyengébb helyezéssel bünteti a keresési eredmények között.

A mobilinternet-felhasználók 73%-a azt állítja, hogy találkozott már olyan weboldallal, amely túl lassú volt a betöltéshez.
A mobilinternet-felhasználók 51%-a azt mondja, hogy találkozott már olyan webhellyel, amely összeomlott, lefagyott vagy hibaüzenetet kapott.
A látogatók 47%-a arra számít, hogy egy weboldal 2 másodperc vagy annál rövidebb idő alatt töltődik be.

Mit tud optimalizálni?
Tesztelje webhelyét a Google-on. Itt visszajelzést kap arról, hogy milyen technikai feladatok elvégzésével teheti gyorsabbá weboldalát: https://pagespeed.web.dev/?utm_source=psi&utm_medium=redirect

 
BONUS
Van még két kötelezően használandó eszköz az online marketingben, amit mindenkinek ismernie és egyre inkább használnia kell.
1. Google Ads (régebbi néven Adwords) – szerezzen új magánbetegeket online
A Google Ads szöveges, vagy display hirdetéseket jelenít a Google-on. Az egész rendszer egy nagyon részletesen kidolgozott aukció, ahol az egyes keresési kifejezésekre releváns hirdetők hirdetései egymással licitálnak. A Google Ads bemutatása nem lehetséges ezen cikkben, ezért weboldal tulajdonosként annyit érdemes tudnia, hogy az Ads nagyon hatékony eszköz lehet látogató és tényleges ügyfél generálásban, de kezelése, helyes beállítása szakembert (PPC specialistát) igényel. Például, ha a „Bőrgyógyász Budapest” kifejezésre keres a Google-ban, akkor az “organikus”, azaz a nem fizetett keresési eredmények előtt fizetett Ads hirdetéseket látunk.
Mit jelent ez az Ön számára: még ha webhelye az első helyen szerepel is az organikus keresési eredmények között, az Ads hirdetésekkel rendelkező versenytársak a potenciális ügyfeleket elhalászhatják Ön elől.

A hirdetések elhelyezése aukciós eljárás szerint történik. Egyszerűen fogalmazva: aki a legmagasabb ajánlatot tette egy keresési kifejezésre, és rendelkezik a legrelevánsabb hirdetéssel, illetve weboldallal, az jelenik meg először.
Kinek érdemes itt hirdetni?
Természetesen elsősorban azoknak az orvosoknak, akik magánpraxist vezetnek. De akár minden orvosoknak, aki valamilyen privát szolgáltatást nyújt. Az Ads hirdetésekkel bármikor elérheti a potenciális (magán) betegeket, amikor az Ön szolgáltatásait keresik. Ön dönti el, hogy hirdetései csak az Ön városában jelenjenek meg, vagy a környéken is. Tetszés szerint módosíthatja a költségvetést: Kevés a rendelés? Optimalizálja a költségeket és indítson kampányokat! Megteltek az időpontok? Állítsa meg kampányát!
És ami a legjobb az egészben: hirdetései ingyenesen jeleníthetők meg. Addig nem kell fizetnie, amíg valaki rá nem kattint a hirdetésére. (kattintás alapú marketing)
De nem minden kattintás nyereséges. Ezért ügyeljen arra, hogy hirdetése csak releváns keresési lekérdezések esetén jelenjen meg. Ezt úgy teheti meg, hogy kizáró kulcsszavakat ad hozzá az AdWords rendszerhez.
 
2. Google Analytics – tudja, mi csinál
Tudja, hogy havonta hány potenciális páciens keresi fel webhelyét? Akár a városból, akár egy másik városból jönnek? Mennyi ideig maradnak látogatói a webhelyén? Mikor ugrik meg különösen a weboldal látogatók száma? Mindezekre a kérdésekre választ kap a Google Analytics segítségével. És ami a legjobb: ez a rendszer is ingyenes. Itt tud regisztrálni:
https://analytics.google.com/analytics/web/

 
3. Vélemények, értékelések
Vannak negatív vélemények a magánrendeléséről, amelyek nem igazak? Vagy egy csillagos értékelés megjegyzés nélkül? Talán egy furcsa nevű felhasználótól is? Ezután érdemes megkérni a Google-t, hogy törölje ezeket a véleményeket, mert döntő fontosságú, hogy az értékelés ne sértse a Google irányelveit. Ezzel védik a felhasználókat, tehát Önt is. Letöltöm pdf-ben

orvosaim
Author: orvosaim